028 | Klantenbinding volgens de CRM strategie
Leertraject

028 | Klantenbinding volgens de CRM strategie

Klantenbinding volgens de CRM strategie | Een praktisch leertraject met  praktijkgerichte opdrachten, live online colleges en aanvullend leermateriaal. Dit traject is ook met je STAP-budget aan te vragen. Vanaf 2023 niet meer subsidiabel met STAP-budget.

Ben je op zoek naar een eigentijdse, strategische manier om je bestand met klanten en relaties te beheren? En wil je daarbij kiezen voor een geïntegreerde benadering? Dan kom je met de compacte maar complete online cursus Customer Relationship Management vast een stuk verder.

Jouw docent

Ron Rombouts is na 20 jaar HR-management functies te hebben vervuld inmiddels alweer 15 jaar ondernemer en actief op het snijvlak HR en ICT. Deze ervaring zet hij nu in om zowel medewerkers als bedrijven middels online leren gericht op een hoger niveau te brengen en deze wendbaar te maken en te houden. Wendbaarheid is de nieuwe zekerheid is zijn motto.

Doel van het leertraject

 'Krachtige klantenbinding volgens de CRM-strategie' biedt een basishandleiding voor krachtig accountmanagement en versterkt je in je functioneren. Dit leertraject is geschikt voor iedereen die zijn klantenbeheer op een eigentijdse manier wil opzetten.

Dit leertraject vergroot jouw beroepsspecifieke vaardigheden en zelfbeeld. Het leertraject is geschikt voor ondernemers, mensen die een carrièreswitch wensen, mensen die professionele ambities hebben of professioneel werkzaam zijn binnen het thema klantrelaties.

Wat leer je

  • Kennis van CRM (geschiedenis, betekenis, technieken);
  • Inzicht in 'Customer Intimacy' als manier om klanten te binden;
  • Informatie over klanten verkrijgen en verwerken via 'CLV' en 'FSP';
  • Opbrengsten voorspellen op basis van berekeningen;
  • Verwerken van data middels programma's 'CDI' en 'SFA';
  • Kennis van privacywetgeving rondom verwerking van persoonlijke gegevens ('opt-in/opt-out'-principes voor 'Permission Marketing').

Inhoud en opbouw 

Het leerprogramma voor dit leertraject bestaat uit:

  1. Telefonische introductie op je nieuwe leertraject door een van onze studie-adviseurs
  2. Live leren sessie introductie STAPwijz.
  3. Online cursus met persoonlijke begeleiding "Klantenbinding volgens de CRM strategie" inclusief verschillende praktijkopdrachten, toetsen en een uitgebreide eindopdracht.
  4. Live leermomenten Klantenbinding volgens de CRM strategie"
  5. Aanvullend lesmateriaal: De customer journey in kaart, Extreem klantgericht, Kloteklanten 3.0.   

Aantal modules

Het leertraject bestaat uit een DISC scan, een onlinecursus, een eindopdracht en aanvullend lesmateriaal.

Toetsing

Kleine opdrachten tijdens de online cursus, een eindtoets met o.a. meerkeuzevragen en een eindopdracht.

Certificaat 

Als je het leertraject succesvol afrondt, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat als bewijs van afronding. 

Aanpassingsvermogen
Anticiperen
Klantgerichtheid
Luisteren
Mondelinge vaardigheid
Omgang met details
Omgevingsbewustzijn

WELKOM BIJ HET LEERTRAJECT KLANTENBINDING VOLGENS DE CRM STRATEGIE

Onderstaand vind je de onderdelen van jouw leertraject. Zoals je weet kan je pas 1 maand na aanmelding met je leertraject starten. Je start de onderdelen door op de tegeltjes te klikken. Heb je vragen over de website of over het gebruik? Dan kan je je studiebegeleider bereiken op: studiebegeleider@stapwijz.nl.

Heel veel leerplezier!

START DE CURSUS

Nu je weet hoe alles werkt, begin je hieronder met je cursus.
Vergeet niet je opdrachten naar je docent te sturen en de live leren sessies te volgen.

AANVULLEND LESMATERIAAL

Onderstaand lesmateriaal is een belangrijk onderdeel van de cursus. Uiteraard kun je vragen over de inhoud van dit lesmateriaal stellen tijdens de live leren sessies.